MİTRA KADIN SAĞLIĞA HOŞGELDİNİZ

Hamilelik süresince düzenli yapılan yoga programı ile kişinin fiziksel kondisyonu korunmuş olur.
Hamileliğe bağlı duruş (postür) bozuklukları en aza iner.
Solunum ve dolaşım sistemleri güçlenir.
Gebeliğe bağlı bulantı ve kusmaları (morning sickness) azalır.
Vücutta meydana gelen ödemler (el ve ayaklardaki şişmeler) ve özellikle son aylarda çok sıkça hissedilen kramplar azalır.
Karın kaslarını güçlendirerek ve masaj etkisi yaparak bağırsak hareketlerini rahatlatır. İştahın kontrol altına alınmasında yardımcı olur.
Yaşam enerjisi yükseltilerek kişinin daha sakin ve daha konsantre olması sağlanır. 
Hamilelik ve gündelik yaşamın yarattığı bedensel ve zihinsel gerginliklerden uzaklaşarak, daha huzurlu ve doyumlu bir yaşama ulaşmayı sağlanır.
Stresi ve bedende biriken öfkeyi azaltır, hoşgörüyü arttırır.
Bedeni ve bebeği sevmeyi arttırır, kabullenmeyi ve bağlanmayı sağlar.
Hamilelikte yogaya ne zaman başlanabilir?
Pek çok uzmana göre 12. haftaya kadar beklemekte yarar vardır. Buradaki amaç vücudun bu gebelik haftasına kadar gebeliğinin değişimlerinin başlaması için zaman verilmesidir.

Doğum anında yoganın ne yararı olur?
Doğum anında da gerginliği azaltarak doğumun daha kolay ve hızlı olmasına yardımcı olur. Çünkü; doğum anında doğru alınan nefesler hem kişiyi psikolojik olarak rahatlatır hem de annenin oksijeni daha doğru şekilde kullanmasını sağlayarak doğumu kolaylaştırmaktadır. Ayrıca paranayama (solunum egzersizleri) normal doğumda kadının en büyük yardımcısı olur.

Doğum sonrası (postnatal) yoga
Doğum sonrası vücudun fiziksel ve ruhsal olarak hızla toparlanmasında yoganın çok faydası olabilir. Bu dönemde uygulanan asanalar ile duruş bozuklukları düzeltilip, karın kasları hızla toparlanabilir. Pranayama çalışmaları ile daha huzurlu, daha dayanıklı ve sabırlı olunması sağlanabilir.